Consiliul Concurenţei a sancţionat compania Volvo România SRL cu o amendă în valoare de peste 13 milioane de lei (aproximativ 2,65 milioane euro), pentru înţelegeri anticoncurenţiale pe piaţa distribuţiei de camioane noi, medii şi grele marca Renault, arată un comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în urma unei investigaţii, autoritatea de concurenţă a constatat că Volvo România SRL şi distribuitorii din reţeaua sa de distribuţie selectivă s-au înţeles în privinţa teritoriului în care aceştia puteau revinde camioanele noi, medii şi grele marca Renault. Astfel, au stabilit să nu comercializeze acest tip de camioane în afara teritoriului României.
Înţelegerile privind împărţirea pieţei erau prevăzute şi puse în practică prin clauzele contractelor, negociate şi semnate de Volvo România cu distribuitorii. Prin aceste înţelegeri companiile nu se mai concurau între ele, clienţii neavând posibilitatea de a alege, în…