Documentele de identitate digitale sunt aproape de a fi introduse în România.
Conform declarațiilor directorului Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de date, Cătălin Giulescu, în curând, românii nu vor mai trebui să aibă asupra lor certificatele de naștere sau de căsătorie atunci când interacționează cu instituțiile publice, deoarece acestea vor putea fi obținute automat din baza de date electronică.
Giulescu a precizat că sistemul integrat pentru emiterea actelor de stare civilă funcționează deja: „Avem un județ conectat la acest sistem și se generează acte digitale chiar în aceste momente.”
Inițial, introducerea sistemului va începe la nivelul unor județe și apoi va fi extins la nivel național. Scopul este posibilitatea ca cetățenii să poată solicita certificatele de stare civilă, care vor fi disponibile electronic, precum și o interconectare graduală a celorlalte instituții publice la acest sistem.
Până la finalul următorilor doi sau trei ani, niciun serviciu public nu va mai solicita certificatul de naștere sau de căsătorie al cetățeanului român, deoarece aceste informații vor fi disponibile electronic, cu precizarea că întreaga arhivă din ultimii 100 de ani a fost digitalizată.