14.3 C
Suceava
mai 22, 2024
National

Dezavantajos este să dormi cu smartphone-ul lângă pat. Opinia experților cu privire la această obișnuință


Nu e recomandat să dormi cu mobilul în apropiere de pat. Ce spun specialiștii despre această practică

Cu siguranță ți s-a întâmplat să adormi cu telefonul în mână sau în apropiere. Experții susțin că acest comportament ar putea fi dăunător pentru tine. Descoperă de ce nu este recomandat să dormi cu smartphone-ul lângă pat.

În prezent, un număr tot mai mare de persoane sunt dependent de dispozitivele lor mobile. Dacă în trecut copiii adormeau cu jucăriile de pluș lângă ei, astăzi mulți copii adorm cu telefonul la capul patului. Specialiștii afirmă că această obișnuință este nocivă atât pentru sănătatea copiilor, cât și pentru cea a adulților.

Nu e recomandat să dormi cu smartphone-ul lângă pat

Un sondaj din 2019 a constatat că 29% dintre adolescenți au adormit cu telefonul în apropiere de pat. Peste două treimi dintre dispozitivele la îndemână erau smartphone-uri.

pernă.

Experții explică faptul că a adormi cu smartphone-ul în apropiere sau chiar pe pernă nu este sub nicio formă o idee bună.

Specialiștii au avertizat că ochii sunt cei mai afectați de această obișnuință nesănătoasă.

Regula de bază a somnului spune că patul ar trebui rezervat doar pentru somn. Experții recomandă să adormi fără să ai telefonul lângă pat sau pernă.

Studiile efectuate în 2020 au relevat că reducerea timpului de utilizare a smartphone-ului înainte de culcare timp de patru săptămâni a dus la îmbunătățirea calității și duratei somnului.

Alte cercetări au indicat că persoanele care foloseau telefoanele înainte de culcare aveau tendința de a avea un somn mai prost.

Impactul utilizării telefonului înainte de culcare asupra organismului

Experții susțin că folosirea telefonului înainte de culcare este extrem de periculoasă. Oamenii pot dezvolta un comportament de tipul „căutați și veți fi recompensați”.

Acest tip de comportament stimulează eliberarea de dopamină în creier pe termen scurt. În loc să se odihnească, creierul devine activ și caută un nou videoclip sau o imagine care să-l captiveze. Telefoanele sunt, de asemenea, luminoase, iar lumina albastră inhibă producția de melatonină.

Parade recomandă să pui smartphone-ul pe modul „nu deranjați” înainte de a merge la culcare. Oprirea notificărilor reprezintă un pas esențial pentru un somn neîntrerupt. De asemenea, specialiștii sugerează să nu ții telefonul în apropierea patului. Lasă-l pe birou sau la o distanță considerabilă de tine. Stabilirea unor limite este crucială pentru un somn odihnitor.





Mai multe informații – Sursa Google News

Related posts

S-a aprobat! Decretul de restricție poate fi emis și pentru hărțuirea online, ministrul Justiției oferă explicații

admin

Aproape o treime dintre copii au dermatită atopică

admin

LIVE Protest cu peste 10.000 de oameni al partidului extremist AUR în București, cu lozinci anti-occidentale și conspiraționiste– FOTO/VIDEO

admin

Leave a Comment