Leapmotor Internațional, divizia companiei chineze care va superviza exporturile și vânzările în piețele europene, a hotărât care vor fi cele două modele pe care le va introduce, prin intermediul rețelei Stellantis, în România. Se referă la o mașină din categoria A și un SUV, conform surselor analizate de Profit.ro.
Leapmotor International va iniția activitățile în Europa în cursul acestui an, până în septembrie, prin intermediul a 200 de puncte de vânzare ale grupului. În România, Stellantis este reprezentată de Trust Motors, care distribuie deja mărcile Peugeot, Citroen, DS, precum și Opel. Cu toate că încă nu s-a făcut o anunțare oficială, cel mai probabil, mașinile Leapmotors vor fi comercializate prin intermediul dealerilor acestei companii.
Primele modele confirmate de Stellantis pentru piața europeană, inclusiv pentru România, vor fi T03 și C10, ulterior fiind anunțate „cel puțin un model nou introdus în fiecare an în următorii trei ani”.
Modelul mini T03 reprezintă un autoturism complet electric din categoria A, city car, cu o autonomie WLTP de 265 km și cu o serie de dotări destul de avansate. Un ecran central de 8 sau 10 inci, cu controale vocale și sistem de actualizare Over The Air, aplicații mobile și sisteme de asistență avansată bazate pe pachetul Leap Pilot, reprezintă tehnologia inclusă, care ar trebui să concureze astfel cu Dacia Spring în cel mai accesibil segment al autovehiculelor electrice.
Chiar și designul lui T03 este foarte similar cu Spring, cu proporții apropiate și mici detalii care sugerează un SUV de dimensiuni reduse. Vehiculul este propulsat de un motor de 70 kW, dar există și o variantă opțională de 80 kW.
Se așteaptă ca prețul său să fie sub cel al noilor modele Citroen e-C3 și viitorului Fiat Panda, având în vedere proveniența din China.
Acestea vor avea un preț de 19.900 de euro anul viitor, fapt ce indică că T03 ar putea fi și mai accesibilă.


SUV-ul C10, al doilea model ce va fi lansat și în România, este un autovehicul din categoria D, cu o autonomie WLTP de 420 km, și o varietate de echipamente de ultimă generație, la nivel de asistență. Modelul a fost introdus în China luna precedentă la un preț foarte atractiv, de aproximativ 16.500 de euro, un nivel care nu va fi atins în Europa, din cauza costurilor de transport și distribuție.
Autoturismul are o lungime de 4,73 metri, mult mai mare decât cea a SUV-ului VW ID.5.
A fost lansat cu două alegeri de baterii, de 52,9 KWh, cu autonomie de 420 km, și 69,9 KWh, cu autonomie de 530 km, dar nu este clar dacă aceste baterii vor fi oferite și pe piața europeană.
Lansarea celor două modele va începe inițial în primele nouă piețe europene, inclusiv în România, după ce Stellantis a investit 1,5 miliarde euro în Leapmotor, pentru a achiziționa un pachet majoritar de 51% din divizia Leapmotor International.