20 C
Suceava
iulie 20, 2024
National

Prima cale ferată renovată care a fost deschisă de monarhul Carol I


O zi istorică pentru România este restaurarea și punerea în funcțiune a liniei de cale ferată București-Giurgiu. Aceasta a fost prima cale ferată din istoria României, inaugurată în anul 1869 de către regele Carol I. În același an s-a înființat și Gara Filaret.

În 1869, a fost inaugurată oficial linia de cale ferată Bucureşti-Giurgiu, respectiv prima gară a Bucureștilor, Gara Filaret, urmată în 1872 de inaugurarea Gării de Nord din Bucureşti, care s-a numit până în 1888, Gara Târgoviştei, potrivit www.familiaregală.ro.

Calea ferată București-Giurgiu se redeschide pe 1 iunie

Din 1 iunie, odată cu terminarea lucrărilor de restaurare a podului CF de pe râul Argeș, este preconizată reluarea serviciului public de transport feroviar de călători, pe traseul București Nord – București Progresu – Giurgiu, după cum a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Conform informațiilor furnizate de ARF din 1 iunie 2024, după încheierea lucrărilor de reparație a podului CF de pe râul Argeș, se estimează reactivarea serviciului public de transport feroviar de călători, pe ruta București Nord Gr.A/Gr.B – București Progresu – Giurgiu și retur, prin introducerea unui serviciu Regio Metropolitan între București Nord Gr.A/Gr.B și București Progresu, precum și a unui serviciu Regio între București Progresu și Giurgiu.

Această activitate va fi gestionată de operatorul de transport feroviar de călători CFR Călători cu șapte perechi de trenuri pe zi, conform unui program preliminar, au transmis reprezentanții ARF.

„Prin urmare, având în vedere că data de 01.06.2024 este mai devreme decât cea luată în considerare în studiul ARF care a stat la baza proiectului cod SMIS 1398951, ARF a lansat spre consultare publică proiectul de Decizie a Președintelui ARF pentru aprobarea actelor adiționale nr.6 pentru perioada 01.01.2024 – 31.12.2024 la contractele de servicii publice aprobate prin HG nr.1453/2022”, au transmis reprezentanții Autorității.

În plus, aceștia au menționat că pe viitor, ARF va iniția proceduri competitive între operatorii feroviari români pentru a extinde serviciul de transport feroviar pe ruta București Nord – București Progresu – Giurgiu, astfel încât să existe 19 perechi de trenuri pe zi, în funcție de evoluția rezultatelor și a cererilor primite.





Aflați mai mult – Sursa Google News

Related posts

Cum va fi vremea de Paște. Vești numar neașteptate de la meteorologi

admin

Localitatea Peștișani, singulară în țara noastră, distinsă la Festivitatea ”România ești TU” | Informații locale recente, clipuri video

admin

Cele mai mari pensii dintr-un județ din România

admin

Leave a Comment