Totalul autovehiculelor noi comercializate în UE a crescut la 913.995 de unități luna trecută, în creștere cu 13,7% față de anul anterior, conform informațiilor prezentate de Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA).
România se situează pe poziția secundă în clasamentul vânzărilor de automobile noi, înregistrând o creștere de 34,6% în comparație cu aprilie 2023.
Pe locul întâi se află Cipru (+105,4%). De asemenea, au fost raportate creșteri semnificative în Danemarca (+27,1%), Polonia (+25,1%), și Spania (+23,1%).
Această tendință poate fi, în parte, explicată de faptul că luna aprilie din acest an a inclus două zile de vânzări în plus față de perioada similară din anul precedent, când Paștele catolic a avut loc în aprilie, menționează ACEA.
Producătorii cu cea mai mare creștere a vânzărilor sunt Honda (+155,4%), Volvo (+63,5%) și Toyota (+47,3%).
Grupul Volkswagen (VW, Skoda, Seat, Audi și Porsche) a raportat cea mai mare cifră de vânzări, cu 254.019 de unități și o creștere anuală de 15,5%.
Pe următoarele locuri se clasează Stellantis (Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Jeep, Lancia, Alfa Romeo), cu 152.236 de mașini noi vândute, și Grupul Renault, cu 101.440 de unități.
Înregistrările de autovehicule noi în UE
Top 5 înregistrări în luna aprilie 2024

Interes crescut și pentru autovehicule electrice
Înregistrările de mașini electrice noi au înregistrat o creștere de 14,8%, ajungând la 108.552 de unități în luna aprilie, menținându-și o pondere constantă pe piață de aproximativ 12% față de un an la altul.
Cele mai mari creșteri anuale ale vânzărilor în acest segment al pieței s-au consemnat în Cipru (+381,3%), Malta (+103,6%), Danemarca (+89,8%) și Ungaria (+78,9%).
În luna aprilie, cele mai multe autovehicule electrice s-au comercializat în Germania (29.740), fiind însă înregistrată o scădere de 0,2%.
Pe de altă parte, înregistrările de autoturisme electrice au cunoscut o descreștere semnificativă în Croația (-70,3%) și Irlanda (-41,6%).
Înregistrările autovehiculelor electrice în luna aprilie 2024

Crescerea înregistrărilor de autovehicule electrice contrazice prognozele specialiștilor care anticipau o scădere a cererii, pe fondul prețurilor mai ridicate comparativ cu cele ale modelelor tradiționale, dar și a infrastructurii de încărcare a bateriilor încă în dezvoltare.