Industria alimentară românească face paşi timizi către noi orizonturi, iar dovadă stau câteva afaceri locale care au creat holdinguri şi care vor să meargă mai departe către a cuceri noi pieţe.
Iar cel mai bun exemplu din regiune este Polonia, care astăzi are o industrie alimentară care generează afaceri de patru ori mai mari decât cea românească cu un număr de două ori mai mare de angajaţi, scrie ZF.
Care este avantajul creării unui holding şi cât de important este acest pas către extinderea către pieţe internaţionale al unei companii din industria alimentară? „Înfiinţarea de societăţi de tip holding în industria alimentară reprezintă cu siguranţă un pas strategic în procesul de eficientizare şi de extindere locală şi regională a companiilor româneşti“, spune Ciprian Lăduncă, managing partner în cadrul companiei de consultanţă LCL Advisory.
„Mai întâi trebuie să consolidăm producţia de fructe, legume, carne etc. Dacă ne uităm la ţările din jurul României vedem de exemplu că Polonia şi Ungaria au dezvoltat filiera de lapte praf, iar noi nu avem o astfel de industrie“, a subliniat Tănase Stamule, economist şi decan FABIZ, ASE.