3.2 C
Suceava
noiembrie 3, 2024
Alegerea Editorilor

Cât mai cheltuie politicienii botoșăneni și liderii centrali pentru campaniile pe social media?

Într-un moment în care fiecare mișcare de pe rețelele sociale se poate traduce în voturi, politicienii români nu se sfiesc să aloce bugete consistente pentru a câștiga popularitate online. Cifrele vorbesc de la sine: cheltuielile totale înregistrate doar pentru campaniile de pe Facebook, pentru județul Botoșani, au atins pragul de 170.910 lei în ultima lună. Aceasta este suma doar pentru o lună și doar pentru Facebook, fără a lua în considerare investițiile în Google Ads, TV și alte platforme de promovare digitală. Să aruncăm o privire detaliată asupra sumei aruncate în joc pentru a aduce mesaje „în fața ochilor” publicului botoșănean.


Cheltuieli Top Politicieni în Botoșani

Să vedem cum s-a distribuit suma de 170.910 lei între politicienii care se străduiesc să capteze atenția botoșănenilor:

Pagina Facebook Disclaimer Sumă Cheltuită (lei)
Marcel Ciolacu Partidul Social Democrat 17.021
Valeriu Iftime Partidul Național Liberal – filiala Botoșani 11.460
Doina Federovici Doina Federovici 7.957
Jitaru Ovidiu Partidul National Liberal – Filiala Botoșani 7.935
Dumitriu Alexandru Partidul National Liberal – Filiala Botoșani 7.746
George Simion Partidul Politic ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR 7.094
Ionela Aiftincă Partidul National Liberal – Filiala Botoșani 6.924
Buliga Luciana Partidul National Liberal – Filiala Botoșani 6.504
Jitaru Ovidiu Vocea Botoșani 6.162
Eduard Mititelu Partidul Național Liberal – filiala Botoșani 5.802

Cheltuieli Naționale: Vedetele Social Media

Deși campaniile la nivel local sunt impresionante, comparând bugetele politicienilor botoșăneni cu cheltuielile naționale, putem observa cum se conturează o ierarhie a celor mai generoși promotori politici:

Politician Partid/Organizație Suma Cheltuită (lei) Număr Reclame
Marcel Ciolacu Partidul Social Democrat 917.652 361
George Simion Partidul Politic ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR 327.059 221
Mircea Geoană Mircea Geoană 247.948 567
Elena Lasconi Uniunea Salvați România 203.918 150
Nicolae Ionel Ciucă Partidul Național Liberal 154.906 113
Timișoara 2023 Timișoara 2023 141.381 9
Alianța pentru Unirea Românilor – AUR Partidul Politic ALIANȚA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR 138.265 204

Discrepanțele între bugetele diferitelor partide subliniază strategiile variate ale acestora. Deși unele figuri politice preferă promovarea intensă prin multiple reclame, altele optează pentru o abordare mai restrânsă, dar axată pe calitatea și direcționarea mesajelor către segmente specifice.

Analiza acestor date ridică întrebări legate de eficiența cheltuielilor publicitare pe social media și impactul lor asupra publicului local. Cheltuielile ridicate pe Facebook sunt doar o parte a strategiei generale, completată de investiții suplimentare pe alte canale precum Google Ads. Aceste bugete consistente pun în lumină importanța acordată de politicieni consolidării imaginii și creării unui impact puternic în comunitatea online.

Related posts

Botoșani: Locul unde 90 de oameni primesc zilnic o șansă datorită comunității

admin

ZF Învestiți în România! Lorena Ciobanu, ONV LEY: Corporațiile din … – Ziarul Financiar

admin

Mihai Caldararu, băiatul fără părinți distins pentru excelență la Gala Premiilor Radar de Media

admin

Leave a Comment