26.3 C
Suceava
iulie 15, 2025
National

„AI-ul nu te înlocuiește, dar îți amplifică creativitatea. Poți face în România ceea ce, acum 10 ani, doar studiourile de la Hollywood reușeau”



Podcastul economic al Băncii Transilvania continuă cu un episod despre creativitate, identitate și responsabilitate în lumea brandurilor. Diana Alexa și Victor Stroe, doi dintre liderii Leo Burnett România, vorbesc despre schimbările majore din advertising, puterea storytellingului și felul în care brandurile pot transforma societatea – nu doar vânzările.

Publicitate în era vitezei și a schimbării

Diana Alexa, Executive Vice President și Victor Stroe, Chief Strategy Officer la Leo Burnett România, lucrează în publicitate de aproape două decenii. Și totuși, ambii spun că acum este cel mai provocator și interesant moment pentru industrie.

„Folosim o filozofie internă numită The Distinct of Now”, spune Diana Alexa. „Ne obligă să fim conectați constant la ce se întâmplă, să folosim tot ce ne oferă prezentul – de la tehnologie la comportamente culturale – pentru a crea comunicare relevantă.”

Pentru Victor Stroe, relația românilor cu brandurile are o particularitate aparte: „Oamenii din România au iubit brandurile, le-au văzut ca simboluri ale libertății și ale unei vieți mai bune. Coca-Cola, McDonald’s, mallurile, Arielul. Azi, pentru generațiile tinere, brandurile nu mai sunt miracol, ci normă. Și relația s-a transformat.”

Din importator de trenduri, România devine exportator

Advertisingul românesc s-a maturizat. Dacă în trecut prelua trenduri din Vest, azi creează campanii pentru Europa. „Leo Burnett concepe de aici, din România, campanii pentru 16-18 piețe europene. Nu mai trimitem doar talente, exportăm idei și strategie”, spune Diana Alexa.

Mai mult, transformarea tehnologică aschimbat distanțele pe terenul de joc. „AI-ul ne oferă o șansă uriașă. Nu mai avem complexul resurselor. Putem concura cu agenții din marile capitale, pentru că nu mai suntem limitați de mijloace de producție. Creativitatea devine, în sfârșit, singura limită”, completează Victor Stroe.

Relația agenție–brand: de la brief la parteneriat

Și rolul agenției s-a extins. „O agenție bună astăzi e și consultant strategic, și partener de business, și curator de relevanță culturală. Dar pentru asta, are nevoie de claritate din partea brandului”, punctează Diana Alexa.

Ea oferă exemplul BT: „La BT, selecția partenerilor se face printr-un matching de valori. Dacă există această aliniere, colaborarea devine firească, autentică și profitabilă pentru ambele părți.”

Educația financiară și rolul societal al brandurilor

Un segment special al discuției e dedicat educației financiare. Cei doi recunosc rolul tot mai important pe care îl joacă brandurile, mai ales cele din zona financiară, în a oferi conținut cu sens.

„Brandurile nu mai vând doar produse. Oamenii așteaptă de la ele să le îmbunătățească viața, să le ofere înțelegere, nu doar servicii. BT, prin programe ca FIT sau Stup, e un exemplu clar. Educația financiară nu mai e opțională – e responsabilitate socială”, afirmă Diana Alexa.

Campaniile care schimbă percepții

Diana și Victor rememorează campanii care au marcat istoria recentă a publicității românești: „Ziua Bărbatului”, „Laser, frate!” sau personajele iconice create pentru branduri din telecom. Dar aduc în prim-plan și proiecte recente, cu impact social major.

RetuRO – Sistemul de Garanție-Returnare: o campanie transformată într-un proiect de țară, cu rezultate remarcabile: 70% dintre ambalajele puse pe piață au fost colectate în primul an.

SALT – Neo-banking de generație nouă: o lansare curajoasă, cu un discurs vizual diferit și o abordare digitală nativă, într-o piață bancară aglomerată.

Advertisingul viitorului: cu AI și instinct uman

Inteligența artificială este privită ca oportunitate, nu ca amenințare: „AI-ul nu te înlocuiește, dar îți amplifică creativitatea. Poți face în România ceea ce, acum 10 ani, doar studiourile de la Hollywood reușeau.”

Mesaj pentru tineri: Unde începi, contează

„Primul job e esențial. Alegeți locuri unde există oameni de la care să învățați, branduri care inspiră, și o cultură de echipă care vă provoacă. 7 ani de acasă profesionali contează enorm”, spune Victor Stroe.

„Fiți activi, vizibili, cereți briefuri, dați soluții. În agenție, nimeni nu oprește activitatea pentru a-l învăța pe junior. Dar dacă vii cu energie și drive, vei fi remarcat”, completează Diana Alexa.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 





Citește mai mult – Sursa Google News

Related posts

Reținerea Șefului Vămii București și a Altora de către DNA. Ce Infracțiuni Li Se Impută

admin

Au existat o mare cerere în agențiile de turism din partea românilor. Locațiile preferate pentru scurtele excursii de 1 Mai și Paște

admin

România, angajament ferm pentru apărarea NATO – 25.06.2025

admin

Leave a Comment